Som-hi doncs

CanÇÓ del dia "queen - we will rock you"


Listen Later

Hi ha riffs de guitarra antològics com l’Smoke on the Water de Deep Purple, fins-hi-tot hi ha algunes línies de baix com la de Seven Nation Army dels White Stripes que ens han quedat gravats al nostre subconscient, però hi ha poques cançons que puguin presumir de ser recordades per la seva base rítmica com ho és 'We Will Rock You'. Una cançó de Queen que de tan senzilla va acabar per marcar una fita en la història de la.
We Will Rock You és la cançó amb la qual arrenca l'àlbum de 1977, News of the World, al qual pertanyen també classics com We Are the Champions, Sheer Heart Attack, It 's late, i Who Needs You. Aquesta cançó es va convertir en l'intro de cada concert de Queen.
Entre gener i juny de 1977, Queen va realitzar la gira promocional del seu disc A day at the races, el cinquè àlbum d'estudi. Va ser en l'últim tram del tour, quan recorrien ciutats angleses entre maig i juny, que va sorgir la idea que va derivar en "We will rock", i el seu impulsor va ser l'esport rei: el futbol.
Quan la banda abandonava l'escenari després d'haver interpretat l'himne britànic "God save the Queen", els milers de persones que van assistir al concert van començar a cantar "You'll Never Walk Alone", de Gerry and the Pacemakers, cançó usualment corejada per la grada de Liverpool en cada partit.
Aquell succés va quedar impregnat en la ment del guitarrista Brian May, qui va sentir la urgència de crear un senzill que el públic pogués recrear musical i vocalment amb facilitat. Brian May volia fer una cançó per al seu públic, no com a dedicatòria, sinó perquè la seva audiència s'integrés d'una nova manera al seu espectacle en directe, ja que durant un concert, en fer una sortida en fals, la gent en comptes d'aplaudir, va continuar cantant, sense música, sense acompanyament, i això és una cosa que el va marcar.
Aquella nit, May se’n va anar al llit i, segons ell, al matí va despertar-se amb la idea al seu cap per a We will rock you. L'enregistrament va ser poc convencional, però després de l'experiència de gravar "Bohemian Rhapsody" dos anys abans, aquesta cançó no representava un desafiament gaire més gran.
Sense comptar el solo de guitarra de Brian May que dura 30 segons, la cançó funciona netament a capella amb l'ús del cos humà a manera de percussió. Roger Taylor, John Deacon, Brian May, Freddie Mercury, l'equip de producció, enginyers i fins i tot Betty -la senyora que els preparava el te- es van colocar en unes tarimes de fusta per trepitjar amb força i crear aquell so eixordador.
El panell de gravació es va encarregar de duplicar-per augmentar la seva potència, i el mateix va fer amb els picars de mans. A aquella pista s’hi va sumar la veu de Freddie Mercury complementada amb les veus del cor, i "We will rock you", la senzilla cançó que Brian May volia per al seu públic, ja estava creada.
En una entrevista per a un grup de fans, May va assegurar que per al riff de guitarra de la cançó, es va inspirar en el famós Jailhouse Rock d'Elvis Presley, i que no es necessita ser un gran guitarrista per tocar algun d'aquests grans riffs que segons ell, “en un parell de hores pots fer”.
Queen va llançar el senzill com a cara A al costat de "We are the champions" el 7 d'octubre de 1977, a manera d'avançament de l'àlbum News of the World, el sisè de la seva discografia. Aconseguit l'èxit com a top 10 en els rànquing musicals, el següent pas va ser gravar el videoclip promocional.
El bateria Roger Taylor va suggerir fer servir el pati de la seva mansió a Surrey com a escenari per al vídeo. Amb el jardí cobert de neu, i ataviats amb gruixuts abrics, el quartet va recrear la cançó mostrant els seus instruments pràcticament com a accessori per jugar mentre Mercury es movia d'un costat a un altre.
Des del llançament de "We will rock", és comú escoltar-la en esdeveniments esportius de diferent índole a manera d'arenga per derrotar el contrincant, i la seva cara B "We are the champions" sol ser el cant triomfal que corona la trobada. De fet, és la cançó més tocada en els partits, segons una enquesta realitzada per BMI, i el 2009 va ingressar al Saló de la Fama dels Grammy.
...more
View all episodesView all episodes
Download on the App Store

Som-hi doncsBy Ràdio Arenys de Munt