Som-hi doncs

CanÇÓ del dia "steppenwolf - born to be wild"


Listen Later

Si hi ha una cançó que defineix a la perfecció l’esperit “motard”, aquesta és sens dubte "Born to be wild", una cançó escrita per Mars Bonfire qui, al seu temps, va encarregar a la banda californiana Steppenwolf, que la grabessin.
La banda que anys més tard coneixeríem com Steppenwolf va iniciar el seu camí en la música a mitjans de 1964 amb el nom de Jack London & The Sparrows, fent-se un nom més o menys conegut entre les bandes semiprofessionals que solien tocar en els cafès i sales de mitjana capacitat de Yorkville, Toronto. En aquell moment els futurs Steppenwolf intentaven imitar el patró de Beatles i els, Stones. El cantant va abandonar el grup i és substituït per John Kay, que aporta una alenada d’aire fresc i renova el grup donant-li un impuls definitiu per arribar a la fama.
Tornant al tema en qüestió, inicialment va ser concebuda com una balada, però va ser precisament John Kay qui va afegir-li un ritme més ràpid, ja que creia que encaixava millor amb la idea de la lletra, una oda a la vida a la carretera de les bandes de motociclistes. Mars Bonfire, el seu autor, va trobar la inspiració passejant per Hollywood Boulevard i veure un cartell amb una motocicleta i el lema "Born to Ride". Originalment va ser escrita com una balada folk, però la banda la va transformar en un himne de el rock associat a la carretera. Segons es diu, va ser precisament en aquesta cançó on per primer cop en la història apareix acunyat el terme “Heavy Metal”. En el segon vers de la cançó, John Kay canta "Heavy Metal Thunder", que serviria més tard seria la manera de definir el so dur, dens, i voluminós de moltes de les bandes dels 70.
Born to be wild es va llançar un 13 de juliol de 1968 com a tercer single del primer àlbum del grup. La banda, formada en aquell moment per John Kay, Larry Byrom, Goldy McJohn, Jerry Edmonton i Nick St. Nicholas, havia gravat aquest àlbum durant l'octubre de 1967 i l'havia llançat al mercat el gener de l'any següent.
La composició es va publicar per primera vegada el 1968 en l'àlbum homònim de Steppenwolf i ràpidament es va convertir en el gran èxit de la banda. Fou tant l’èxit que Dennis Hopper no va dubtar a incloure-la en la pel•lícula que acabaria per convertir-la en un himne: "Easy Rider". Aquest film era una critica a la societat americana més rància i intolerant davant la llibertat i les llargues cabelleres dels joves de l'època, ja fossin motards o hippies. Una pel•lícula que comptava amb l'actuació del propi Dennis, de Peter Fonda i de Jack Nicholson.
Si la pel•lícula es va convertir en un referent per als amants del motor, la cançó de Steppenwolf no va ser menys. No són poques les bandes que la han versionat, Slayer va portar la cançó al 'trash metal', AC / DC van fer la seva versió amb un toc de 'hard rock' molt celebrat pels seus parroquians. El rock gòtic dels britànics The Cult també va passar per 'Born to be wild', amb un ritme una mica més pausat i amb un paper protagonista per a la percussió i els solos de guitarra, i finalment els americans Hinder li van donar un aire hollywoodià a el tema gravant un vistós vídeo en què, sorpresa, no apareixen motos sinó cotxes.
El 2004 va ocupar el lloc 129 de la llista de les 500 millors cançons de tots els temps per la revista Rolling Stone. El 2009 es va fer amb el lloc 53 de les millors cançons de rock de tots els temps segons la cadena especialitzada VH1 i més recentment, el 2018, “Born to be wild” ser inclosa en el Rock and Roll Hall of Fame.
...more
View all episodesView all episodes
Download on the App Store

Som-hi doncsBy Ràdio Arenys de Munt