Het geldt voor de overheid van het 6 miljoen mensen tellende land. Deze zomer gaat de helft van het ministerie al om naar de nieuwe situatie, schrijft Politiken. De Deense minister van digitale zaken, Caroline Stage Olsen, zegt erover: “Het gaat niet om isolatie of digitaal nationalisme ... Maar we mogen onszelf nooit zo afhankelijk maken van zo weinigen dat we niet meer vrij kunnen handelen. Te veel openbare digitale infrastructuur is momenteel gebonden aan zeer weinig buitenlandse leveranciers. Dat maakt ons kwetsbaar.”Denemarken over op Linux