Microsoft wil graag dat je de Edge-browser gebruikt en daarin heeft het nu een nieuwe troef: automatisch openen. Het zet standaard aan dat de Edge-browser automatisch opstart wanneer je ook je computer opstart. Het vraagt hier geen toestemming voor, maar het is wel uit te schakelen.