Rekordmange fanger optager lige nu cellerne i de franske fængsler. Systemet er så presset, at forholdene får Den Europæiske Menneskerettighedsdomstol til at anklage Frankrig for at bryde menneskerettighederne. Men kritikken får ikke nødvendigvis konsekvenser af én årsag: Fordi det sker i Frankrig. Sådan lyder vurderingen fra 24syvs korrespondent.
Medvirkende:
Louise Sandager, 24syvs korrespondent i Frankrig.
Prune Missoffe, sagsbehandler hos l'Observatoire International des Prisons.
Vært: Mads Vesterager.