I ugens Spilnyhederne ser vi nærmere på de økonomiske tømmermænd hos Sony. Opkøbet af Bungie har netop resulteret i et svidende værditab på over 5 milliarder kroner, mens den store satsning Marathon kæmper med at holde på spillerne. Men Sony kigger fremad: Som den første store udgiver omfavner de nu generativ AI for at forkorte de enorme udviklingstider – fra lynhurtige ansigtsanimationer til fotorealistisk hår.
Vi skal også tale om det danske studie IO Interactive, der er lige på trapperne med deres James Bond-spil, 007: First Light. Vi har nemlig selv prøvet det og her er vores tanker!
Samtidig ryster Nintendo posen med prisstigninger på Switch 2, mens Shigeru Miyamoto holder Mario-universet strengt frit for "voksen-humor".
0:00 Introduktion
0:44 Sony taber milliarder
3:49 PlayStation omfavner AI i deres spil
8:01 Sony indgår forlig i sagsmål på 8 millioner dollars
9:25 Vi har prøvet 007: First Light
11:49 IO Interactive sikrer smooth 60 FPS på konsoller
13:16 Nintendo hæver priser og bliver upopulær på aktiemarkedet
15:33 Tør røv i dine yndlings Pokémon
17:21 Super Mario-filmen havde meget strenge retningslinjer
18:50 Star Fox’ skaber er ikke vild med det nye design
19:41 Mixtape får kritik trods stor succes
21:35 Rygter om Final Fantasy VII: Return – afsløring og udgivelse lækket
23:06 GTA 6-fans er meget skuffede