La hiperactivitat és un trastorn en la conducta dels nens, força diagnosticat darrerament, unit al Trastorn per Deficiència d’Atenció i Hiperactivitat (TDAH), que afecta al comportament dels que la pateixen, causant problemes en les relacions socials i en el rendiment escolar dels més petits, de manera que no pot concentrar-se en la realització d’una tasca o obeir normes. Hi ha certs trets que caracteritzen els nens amb hiperactivitat i, encara que no és una malaltia, sí hem de prestar atenció a l’aparició d’aquests símptomes i no confondre’ls amb possibles fases d’estrès o nerviosisme. Perquè no és el mateix un nen hiperactiu que un nen, senzillament, mogut. D'això ens alerta en aquest pòdcast la doctora Monente: