Sover du dårlig? Sliter du med søvn? Du er ikke alene, for det gjør jeg (Mar Valo) også! Så jeg har rett og slett gjort som jeg vanligvis gjør når jeg har problemer – jeg skrev om det. Denne gangen i form av en form for poesi.
Forresten, om du vil lese diktet i ditt eget tempo, eller du ikke helt klarte å få med deg alt som ble sagt, kan du finne teksten til diktet som en nettsak på Radio Novas nettside: https://radionova.no/programmer/lobbyen/hashtag-insomnia/
Jeg skrev dette diktet etter å ha gitt opp å sove. Jeg leste inn diktet etter at jeg hadde lagt meg og ikke fikk sove (natten etter at jeg skrev diktet). Jeg satt oppe hele natta og redigerte denne Agendaen-episoden (natten etter at jeg leste inn diktet). Jeg tuller ikke – jeg satt bokstavelig talt oppe hele natta for å jobbe med denne episoden, og det gikk nesten på bekostning av en forelesning, men jeg presterte på mystisk vis å gjøre meg klar for å gå ut døra på rekordtid, og jeg rakk forelesningen (klokka 08.30) med noen få minutters margin. Og før du spør – ja, jeg skriver denne episodebeskrivelsen etter forelesningen, og jeg opererer for øyeblikket på null søvn og en solid dose dopamin og adrenalin. Det sa seg kanskje selv, men jeg måtte bare nevne det uansett😎
P.S. Jeg komponerte musikken spesifikt for denne episoden, så alt du hører her er laget av selveste meg🦄 Jo og lydbildet og stemningen i denne episoden bærer nok muuuuuligens preg av søvnmangelen min, men det var et bevisst stilistisk valg fordi dette diktet tross alt handler om søvnproblemer og sånn🥱😴