Ingeniørforeningen, IDA

Techtopia 372: Dansk kvanteteknologi til NATO


Listen Later

Udenrigsministeriet har det seneste år taget initiativ til at kickstarte NATOs kvantestrategi. I maj overdrog Danmark formandskabet til Storbritannien, og kulminationen blev en konference i NATOs hovedkvarter, hvor kvantevirksomheder, embedsmænd og NATO-repræsentanter mødtes for at styrke samarbejdet om kvanteteknologi i en forsvarsmæssig kontekst.

I dette første afsnit af Techtopia om kvanteteknologiens rolle i forsvaret besøger vi Udenrigsministeriet for at få indblik i den forsvarspolitiske dimension af teknologien.

Medvirkende: 

Michael Lund Jeppesen, kontorchef, Udenrigsministeriet, Kontoret for økonomisk sikkerhed

Ditte Bjerregård, fungerende tech ambassadør indtil 1.6.25, Udenrigsministeriet

Sofie Lindskov Hansen, kvanteekspert, Udenrigsministeriet

...more
View all episodesView all episodes
Download on the App Store

Ingeniørforeningen, IDABy Ingeniørforeningen, IDA