Poc a poc i per fortuna, el càncer com a malaltia ja ha deixat de ser un tabú. Els nostres avis, qui ho recordin, es referien a algú que la patia com “un mal lleig”. En els mitjans de comunicació encara en trobem exemples, de reticències a esmentar el càncer. “Va morir després d’una llarga malaltia” és un eufemisme que tothom hem llegit i sentit. Els avenços mèdics i científics han millorat l’índex de curació i supervivència, però la prevenció continua sent cabdal. Ens ho explica l''Ariadna Gasol, oncòloga mèdica. Exerceix la seua professió a l’Hospital Arnau de Vilanova i a Vithas.