Pia Olsen Dyhr valgte at genansætte den mand, der krænkede SF-rådmand Lotte Kofoed for 6 år siden. Det har udløst massiv kritik og antændt en heftig debat om Pia Olsen Dyhrs dømmekraft. Nu har rådgiveren selv valgt at trække sig.
Men det er også kommet frem, at rådgiveren af flere omgang har været brugt som konsulent i SF, selvom han blev fyret ifm. krænkelsessagerne for 6 år siden.
P1 Debat spørger: Fortjener Lotte Kofoed en undskyldning? Står SF på krænkerens side? Kan folkevalgte og medarbejdere være sikre på, at budskabet #aldrigmereiSF står til troende? Og hvad fortæller hele sagen os om, hvor metoo står i dag?
Du kan blande dig i debatten ved at ringe ind fra 12:15-13:30 på 7021 1919 eller send en sms til 1212.
Gæster:
Nafisa Fiidow, tidl. bestyrelsesmedlem i SF Indre By i København
Naima Yasin, sekretariatsleder SAGA
Maria Gudme, medlem af Socialdemokratiet, medstifter af #enblandtos
Anna Thygesen, kommunikationsdame og stifter af WeDoCommunication
Peter Astrup, tidl. LA-rådgiver og journalist
Rene Fredensborg, journalist og radiovært
Peter Aalbæk, filminstruktør
Vært: Cecilie Lange
Producer/tilrettelægger: Oliver Breum