Segon cas de la trilogia, amb "Dolceta". No es tracta de crims actuals: tots tres van tenir lloc a la Lleida del segle XIV. Ens els expliquen la Xus Llavero, a qui ja coneixeu, i el Guillem Roca, historiador, nascut a Lleida el 1988. Recentment ha guanyat el Premi Lladonosa amb un estudi sobre la salut pública a Lleida entre els segles XIII-XV. Els tres casos han estat extrets dels Llibres de Crims i són reflex de com era la vida dels lleidatans de fa 700 anys. Avui parlem d'enverinaments i metges... "Dolceta, germana de l'especier"