I 1977 stiftes teknologiselskapet Apple - i dag kjent for sine iPhoner og mac-maskiner med den hvite eplelogoen på.
Så hopper vi til Fremskrittspartiet - også kjent for sin røde eplelogo, som ble tatt i bruk på tidlig 90-tall.
Det har nemlig bygget seg opp til en slags logo-kamp mellom de to, etter at FrP i fjor søkte om å registrere sin eple-logo i Pantentstyret.
Nå mener Apple at FrP kopierer dem, og at de to eplene er så like at de kan forveksles.
Men så lurer vi på.. hva er det med dette eplet - hva er det som gjør at politiske parti, så vel som verdens mest verdifulle teknologiselskap , velger å bruke et eple som logo?
Med Yann de Caprona, forfatter av bøkene norsk etymologisk ordbok og kjærlighetens etymologi. Hør episoden i appen NRK Radio