רברס עם פלטפורמה

407 Developer productivity tools with Daniel from Acumen


Listen Later

שלום וברוכים הבאים לפרק מספר 407 [!Authentication Required] של רברס עם פלטרפורמה - התאריך “היום” [ההקלטה] הוא ה-11 באפריל? . . . כן, 11 באפריל! לרגע לא הייתי בטוח, היה נראה לי שעבר הרבה יותר זמן מאז הפרק המהולל של ה-1 באפריל - שעכשיו אנחנו כבר יכולים לספר שלא הכל שם היה אמת [בינתיים . . .].היום יש לנו את העונג לארח את דניאל מחברת Acumen - שלום דניאל!(דניאל) אהלן, מה העניינים? (רן) ברוך הבא.אנחנו הולכים היום לדבר על נושא, שהאמת שקצת יצא לנו לדבר ולגעת בו בפרק שעבר [406 Smart software delivery with Yishai Beeri from LinearB], ואנחנו הולכים להכנס אליו מזויות נוספות - הנושא של פרודוקטיביות של מפתחים, כלים שיכולים לעזור לפרודוקטיביות, אולי גם נדבר גם על איך מודדים ומשפרים וכו’.



אבל קצת לפני זה - דניאל, בוא ספר לנו: מניין באת ולאן אתה הולך?
  • (דניאל) בסדר גמור - אז הרקע שלי ב-30 שניות 
    • [רעיון לפודקאסט חדש?]
    • אני כיום בן 37, אבל מגיל 5 אני דבוק למחשב
    • יצא לי לעבוד לפני הצבא במיקרוסופט, יש לי כמה סיפורים מאוד מצחיקים משם - זה היה “שלהי ה Dot-com” . . .
    • אח”כ הייתי ב-8200, 6 שנים
    • אחרי שיצאתי משם עבדתי בכמה סטארטאפים, הייתה לי חברה משלי שעשתה פרוייקטים
    • אני תמיד צוחק על עצמי שהקריירה שלי היא אג’ילית - ניסיתי להיות גם שכיר ואז גם Contractor - ואז החלטתי שאני בעצם רוצה להיות יזם, אז כל כל זמן פשוט שיניתי.
    • יצא לי להקים כמה סטארטאפים, התמזל מזלי גם למכור אחד מהם, ב-2015 [Nextpeer → Viber]
    • ו - Acumen זה הפרויקט החדש שלי, שאני מריץ עם עוד שני שותפים כבר קרוב לשנתיים.
  • (רן) ושם אתה בתפקיד של . . . 
    • (דניאל) אני ה-CTO של החברה.

(רן) אוקיי, מעולה.(אורי) עכשיו אולי תספר לנו קצת על Acumen?
  • (דניאל) קצת על Acumen . . . אז Acumen זה רעיון שאני מסתובב איתו בראש כבר כמה שנים טובות, כל מה שקשור באיזור הזה שציינת, רן, על Productivity של צוותי פיתוח.
  • יצא לי לעבוד בהרבה מאוד חברות, גם כ- Contractor וגם כעובד, ולראות הרבה מאוד סגנונות של עבודה ולראות, בעצם מניסיון אישי, מה עובד ומה לא עובד, אילו דברים כדאי לעשות ואילו פחות.
  • מה שרציתי, בעצם, נטו בשביל עצמי, בצורה “אנוכית” לחלוטין, זה כלי שיעזור לי לנהל את המפתחים שלי בצורה יותר טובה.
    • זה משהו שמאוד חשבתי שחסר - כי הייתי מגיע לישיבות עם אנשים מ-Sales או מ-Marketing, והייתי רואה את הכלים הפנומנליים שיש להם, לא רק לניהול ה Day-to-Day שלהם אלא גם לניהול של האנשים ממש - 
      • אתה רואה על אילו קמפיינים הוא אחראי, ואיך זה מתקדם, ומה ה-Spent ואיך אנחנו משבוע לשבוע עושים איטרציות (Iteration)
      • וזה פשוט היה פנומנלי.
    • ואז אתה מגיע עם ה-Jira שלך והכמה פילטרים שעשית, וניסית לגרד קצת מידע מפה ומשם - ואז אתה בסוף, ב-Bottom Line, אתה נותן איזושהי תחושת בטן של מתי משהו יסתיים ובזה נגמר הסיפור שלך.
  • (רן) זה מזכיר לי את ה . . . אני חושב שזה היה מערכון של החמישייה הקאמרית, אני חושב - של “פותחים רואים”:
    • [מתאים לחמישייה, אבל זה ספציפית של שי ודרור]
    • מגיע הבחור למוסך ושואל “כמה יעלה התיקון?” ועונים לו “לא יודע - פותחים ורואים”.
    • זה מתגלגל, ואז הולך המוסכניק לרופא השיניים ובסופו של דבר . . .
    • (אורי) ואז למוסכניק היה כאב בשיניים, והוא הלך לאותו אחד, שהיה הרופא, ושאל ו . . . “אתה יודע - פותחים, רואים” . . .
  • אז כן - זו התשובה שכנראה שכל מי שעבד פעם בצוות פיתוח שמע, בנימה כזו או אחרת - “כמה זמן ייקח הפיצ’ר? - לא יודע, פותחים ורואים” . . . במקרה הטוב.
  • (דניאל) במקרה הטוב . . . לפעמים פותחים ולא רואים, אז זה לא משנה כל כך.

(רן) אז אתה אומר שבתור מנהל פיתוח, הרגשת שחסרים לך כלים שראית בעולמות אחרים - עולם ה-Marketing לדוגמא, או ה-Sales, והחלטת שאתה רוצה לבנות לעצמך כלי כזה?
  • (דניאל) החלטתי שאני רוצה לבנות לעצמי כלי כזה
  • התחלתי לחלוטין במשהו מאוד בסיסי, שהתחיל לשאוב לי קצת דאטה - קצת מ-Jira, קצת מ-Git, ופתאום צפו כל מיני תובנות מעניינות, שלא שמתי לב אליהן קודם.
  • למשל - היה לי איש בצוות, שלא היה מסיים דברים בימי שני . . . בצורה ממש מצחיקה.
  • זה בנאדם שהיה עובד בחו”ל, לא היה עובד בארץ, אז הסופשבוע שלו היה נגמר ביום ראשון - וביום שני, לא משנה על מה הוא היה עובד, זה בחיים לא היה נגמר . . .
    • כאילו, לעולם לא - אתה מסתכל על המספרים ואתה אומר “איך זה יכול להיות?”
    • התשובה, כנראה, היא שזה סוג של Ramp-up מהסופ”ש וזה . . .
    • אז פיתחתי לעצמי איזושהי יוריסטיקה כזו, שאם Task לוקח למשל יומיים, והוא עובד עליו בשישי - אז בשני זה לא יסתיים . . . זה יגמר בשלישי.
    • והייתי פוגע, ממש ממש טוב - רוב הזמן.
  • וככה, דברים קטנים כאלה, שאתה מגלה כשאתה חופר קצת מתחת לפני השטח, אתה יכול לחשוף התנהגויות
    • מה שציינתי עכשיו זה על גבול הטפשי, אבל אתה יכול ממש, ב-Scale יותר גדול, לעזור לצוות לעבוד יותר טוב.
  • (רן) אבל מה שאתה אומר זה שאולי, אם תשאל את המפתח - נגיד שאותו המפתח, שהיה בארה”ב - אם תשאל אותו “מתי תסיים?”, הוא כנראה יגיד לך “יום שני”, כי הוא מעריך שזה יומיים, וכנראה שהוא לא מודע ל-Bias שלו עצמו, שאתה שמת לב אליו, בדוגמא הזו - 
    • הוא לא מודע ל-Bias שלו עצמו, ולכן הוא לא ייתן לך הערכה נכונה
    • אז אתה אומר, “מהסתכלות מלמעלה" על מפתחים - נעשה את זה ככה, בהכללה - אתה יכול לראות דברים שאולי הם לא רואים.
  • (אורי) אבל זה הכל ברמה מאוד אינדיבידואלית . . .
  • (דניאל) זה, ספציפית, היה ברמה אינדיבידואלית - אבל יש גם דברים שאפשר לגלות שהם ממש ברמה הצוותית, זאת אומרת - 
    • איך צוותים עובדים ביחד?
    • מה קורה כשנכנס Junior לצוות
    • איפה אתה רואה את העלות Onboarding שלו אותו בנאדם חדש?
    • היום, ב-Acumen, אני יכול, למשל, לספר שהגיע אלינו איזשהו ג’וניור לחברה, ואני רואה בדאטה, ממש במוצר שלי, על הסניורים, בדיוק את אותה “תקורה” של Onboarding
    • ואני יודע עכשיו שכשאני רוצה להביא עוד ג’וניור - ואני רוצה להביא עכשיו עוד מפתח חדש לחברה שהוא ב-Level הזה  - אני רוצה להוריד את התקורה הזו.
    • ואני יושב עם האנשים האלה ואני אומר להם “שימו לב - איך אני ראיתי כמה שזה היה, כמה זה עלה לנו - איך אני מוריד את העלות הזאת?”
      • מה היה קשה ב-Onboarding, שאני יכול עכשיו להשקיע בזה קצת ו”להקליל” את התהליך הזה?

(רן) אז תראה: אני, בעבודה שלי - חלק מהדברים שאני עושה פה ושם זה, נגיד, מנתח אפקטיביות של קמפיינים.
  • עכשיו, נניח שאני רואה שיש איזשהו קמפיין, שאני רואה שאפקטיביות שלו ירדה - זה יכול להיות מאלף סיבות שבעולם:
    • זה יכול להיות בגלל שהכסף שזרם אליו לא זרם נכון
    • זה יכול להיות בגלל שבדיוק היה איזשהו חג, או איזשהו סופשבוע ארוך, או איזשהו שינוי . . . 
    • קורונה, אתה יודע . . . כל מיני דברים כאלה.
    • זה יכול להיות אלפי גורמים, אלפי סיבות שיכולות לגרום לאיזשהו “טוויסט בעלילה”
  • איך אתה יודע שזה דווקא אותו ג’וניור? איך אתה מבודד את המשתנים הללו? איך אתה יודע שאותה ירידה בפרודוקטיביות נגרמת, ספציפית במקרה הזה, דווקא בגלל הכניסה של אותו ג’וניור?
  • (דניאל) נכון . . . אין ספק שההסתכלות פה היא רב-מימדית
    • אתה לא יכול לבוא ולהגיד “הנה, יש לי את ה-מטריקה האחת, שלפיה . . . “ - איזושהי נוסחא סודית שאני יכול להגיד לך אם דברים זזים טוב או זזים לא טוב, או כמה מהר.
    • אנחנו מחלקים את זה להרבה מאוד מימדים, ומאוד קשה לבודד, אני מסכים.
    • בסופו של דבר זה בני אדם, ואי אפשר לבודד כלום [אפילו לא תחת איום של מגיפה עולמית, מסתבר . . .]
    • גם ניסויים בכלכלה הם לא באמת ניסויים, כי מנסים לבודד עד כמה שאפשר . . .

(אורי) השאלה היא האם יש אפשרות לעשות את זה מדעי או מדיד, כמו קמפיין, שמריצים ב-Online Marketing - וכמה זה . . . וואלה, אתה אומר “כן, יש לי עכשיו הרבה גיוסים, וזה לא משנה אם זה Junior או Senior - כנראה שלמי יש שנכנס יש איזושהי תקורה”, ואני פשוט יודע שתיהיה לי את “התקורה” הזאת ויהיה לי Slow-down בביצועים של הצוות - אני לא יודע כמה Slow-down, אבל אני יודע שיהיה Slow-down, אז בואו נתכנן לזה?אני יודע שאני (אורי) למשל, לא מעמיס גיוסים על אותו צוות, הרבה גיוסים, כי אני יודע שמעל מספר מסויים זה פשוט יהרוג את הצוות.
  • (דניאל) כי זה “Taxing”, יש לזה עלות . . . נכון
  • אני יכול לבוא ולומר שזה . . . התהליך עצמו, של למצוא את הסיבתיות, זה קשה - וזה עיקר העבודה שלי.
    • אני בעיקר מתעסק, בתור CTO של החברה, בעיקר מתעסק עם הצד ה-Research-י, ואני עוזר לאנשים אצלנו שעובדים ב-Data Science לבוא ולעשות Surfacing (להציף) לדברים האלה, שיעזרו למדוד את זה בצורה מדוייקת.
    • ו-Onboarding של מישהו חדש זה מהו שאנחנו יכולים ממש לבוא וכן לראות אותו.
  • אני יכול לתת לך דוגמא נוספת - בקורונה, במיוחד בסגר הראשון וגם קצת בשני, רואים ממש את הירידה בפרודוקטיביות של כל מי שיש לו ילדים, ועלייה בפרודוקטיביות של כל מי שאין לו ילדים [אתם מחזיקים כזה דאטה?!]
    • ממש כתבנו על זה בלוג-פוסט, ואז שחררנו גם את הדאטה, כדי שאנשים יבואו ויבדקו.
    • זה משהו שלחלוטין אפשר לראות.
  • עכשיו, אפשר לבוא ולהגיד שזה קשור להרבה גורמים - וזה נכון: 
    • זה קשור לעבודה מהבית וגם פתאום יש שקט וגם פתאום כולם . . . 
    • במהלך הקורונה היה מעיין Boost כזה של  . . . באמת התפנה הרבה מקום, אין Commute לעבודה, אני יכול לבוא וישר . . .
    • (אורי) אין את ה-Xbox במשרד . . .
    • (דניאל) אין את ה-Xbox במשרד, אין את הקפה . . .  אני ממש יושב עם עצמי כל הזמן.
    • ובאמת אתה רואה את זה על מפתחים עם ילדים - אתה רואה אותם פשוט לא מצליחים לבוא ולתת זמן אפקטיבי בכתיבת קוד, כי היו להם כל הזמן Interrupts - 
      • אתה ממש רואה את זה בדאטה - את החורים שנפערים במהלך היום של הבנאדם.
      • ואתה יודע שזה Interrupts, כי אין שום סיבה אחרת, אם אותו בנאדם שיושב במשרד באותן שעות היה כנראה עושה עבודה רציפה [באמת?]

(רן) אז בוא רגע נחזור רגע אחורה בסיפור - אתה אומר שאתה, כמנהל, נניח בחברה הקודמת - ראית שחסרים לך כלים ורצית לכתוב אחד לעצמך, ובסופו של דבר באת ואמרת “אוקיי, הגיע הזמן לעשות מכל הסיפור הזה חברה”.ספר לנו קצת על איך אתם היום - כמה אנשים אתם? באיזה שלב של החיים אתם נמצאים היום?
  • (דניאל) אנחנו גייסנו סבב Seed של קצת פחות מ-$7M
  • אנחנו היום כ-18 אנשים, יושבים בתל אביב, ככה באיזור הסטארטאפים המגניב של שכונת מונטיפיורי, כמו שאני אוהב לקרוא לו.
  • החברה היא כמעט בת שנתיים
  • יש לנו כמה עשרות לקוחות, שכבר היו איתנו - חלקם מההתחלה, חלקם הצטרפו תוך כדי למעיין בטא-סגורה שעכשיו היא כבר יחסית פתוחה, זאת אומרת - אפשר לפנות אלינו ואנחנו מאוד שמחים לקבל חברות אלינו למוצר.
  • רצים על הרבה דאטה, עם הרבה Research, הרבה דברים מעניינים שאנחנו מצליחים - וגם לפעמים נכשלים - לעשות.
    • יש גם דברים שרצינו לעשות וגם לא הצלחנו, אז  . . .

(רן) ומי בדר”כ הלקוח שלכם בחברה - זה ה-Team-Lead? המפתחים האינדיבידואלים? ה-CTO? ה-VP Engineering? מי באופן טיפוסי?
  • (דניאל) זה ממש משתנה, בהתאם לגדול החברה, אם החברה היא קטנה יחסית . . . 
  • כשהתחלנו את החברה, ישבנו עם הרבה מאוד אנשים, כי רציתי לוודא שבאמת, אם אני מצליח איכשהו להביא את הפתרון הזה, אז יהיה מישהו שיקנה אותו בסוף
  • וישבתי עם כל מיני אנשים, גם בארץ וגם בחו”ל - גם ב-Valley, גם בלוס אנג’לס, גם בניו-יורק - ממש עשינו סיבוב חובק-עולם, יש לי מסמך ענק עם ראיונות עם איזה כמעט 80 אנשים - וזה משתנה מאוד מחברה לחברה.
    • יש חברות שזה ה-VP
    • יש חברות שזה ראשי צוותים, שממש רוצים
    • יש חברות שזה מנהל קבוצה, שפתאום אמרו לו - חיצונית - “תקשיב, קורים דברים” . . . אתה קצת איטי, או יש התדרדרות . . .
    •  או פתאום . . . יש חברות, אנחנו רואים את זה לאחרונה אצל הלקוחות שלנו - גיוסים מאוד מאסיביים של כסף, שמובילים לגיוסים מאוד מאסיביים של אנשים - שמוביל . . .  אני רואה אותך ככה, מהנהן בראש . . . - זה מוביל, בסופו של דבר, לחוסר יעילות ולבעיות Onboarding וכל הנגזרות של זה.

(רן) דיברת מקודם על מדידה של פרודוקטיביות - אמרת “אני רואה שאנשים שיש להם ילדים בבית, אז בזמן הסגר הפרודוקטיביות שלהם יורדת” - אבל איך מודדים את “הפרודוקטיביות” הזו?(אורי) “מי שהיה פרודוקטיבי בערב שבת - אוכל אותה בקורונה” . . . [סטיקר חובה ל-Reversim Summit 2021](רן) כן . . . מה ההגדרה של פרודוקטיביות בכלל? איך אתה מודד? הזכרת מקודם Jira ו-Git, אם אני לא טועה - אבל מה אתה עושה איתם?(אורי) מאיפה הסיגנלים?
  • (דניאל) מאיפה הסיגנלים . . . אז בעצם, אנחנו . . . יש לי איש Data Science בחברה, שהוא מוביל הרבה מאוד דברים, ובין היתר הוא גם עוזר לנו להתחבר מאוד לאקדמיה.
  • יש לנו גם לא מעט פטנטים - חלקם ציבוריים, חלקם פחות - וספציפית על “האיך” שאנחנו עושים את זה, אז יש כמה מאמרים אקדמאיים שאנחנו השתמשנו בהם
  • אנחנו מחלקים את זה לכמה מימדים - את חלקם אנחנו מודדים, ואת חלקם אנחנו אומרים ישירות לחברות: 
    • “חבר’ה, אתם צריכים לעשות את זה לבד, כי אנחנו לא יכולים לדבר עם האנשים שלכם בשבילכם, זה קצת מעבר ליכולת שלנו.
  • אני חייב להגיד שהמימד הראשון, שהוא בעיני גם הכי חשוב, וזה אולי נשמע טריויאלי, אבל . . .  - זה Employee Satisfaction.
    • צוותים שהם אפקטיביים וטובים - העובדים בהם מרוצים. 
    • זה פשוט . . . אם יש את הקורלציה הכי טובה באקדמיה למה הולך עם מה - זה פשוט זה.
    • מן הסתם לא ב-Scope של המוצר שלי, אבל אני אומר, דבר ראשון, לאנשים - “חבר’ה, הדבר הראשון לבוא ולבדוק זה האם העובדים שלכם מרוצים”.
    • אם מישהו רוצה משהו לשפר, אז זה הדבר הראשון שאני הולך ואומר לו לעשות.
  • (רן) אבל, אתה יודע - אם אנחנו כבר באקדמיה: Causation is not a Correlation . . .
  • (דניאל) זה נכון - אבל אני מכיר מעט מאוד צוותי פיתוח כושלים, שהעובדים בהם כולם מבסוטים . . . זה נראה לי פשוט מצב לא טבעי כל כך.
  • (רן) כן . . . אז לפי ניתוח שלך, השביעות רצון היא הגורם להצלחה?
  • (דניאל) לא הגורם, זה הולך יד ביד . . .
  • (רן) יש קורלציה . . . אנחנו לא יודעים להגיד מי גורם למה, אבל אנחנו יודעים להגיד שיש קורלציה . . .
  • (דניאל) חד-משמעית יש קורלציה, כאשר ארבעת הנדבכים האחרים . . . אז זה מתחלק - 
    • הראשון זה באמת משהו שאנחנו קוראים לו Performance - שזה אומר האם המפתח “שדחף קוד”, האם הקוד עושה את מה שהוא אמור לעשות? . . .
(רן) רגע, בוא נחזור שנייה - אמרנו שצוותים שמחים, אבל התחלנו ב”איך מודדים” . . . איך אתה מודד צוות שמח? אתה עושה להם סקרים כל יום ראשון?
  • (דניאל) לא כל יום ראשון, אבל אתה צריך  .  . . אתה יודע, זה כבר עניין של כל חברה בפני עצמה.
    • איך היא מודדת את הטמפרטורה של ה-Mood של הצוותים שלה
    • זה יכול להיות . . . אני יכול להגיד לך איך אנחנו עושים בחברה שלי - אנחנו עושים המון One-on-Ones, ואנחנו דואגים תמיד . . . אנחנו שומרים על פתיחות וויש לנו Core Concept בחברה של שקיפות - זאת אומרת שהכל משוקף תמיד לכולם - וזה מאוד עוזר.
(רן) אוקיי, אני מבין איך ברמה התרבותית אתה עושה את זה - מה שהתכוונתי לשאול זה איך הכלי שאתם בונים יכול לעזור בזה?
  • (דניאל) זה דווקא מימד שהוא, כמו שאמרתי, מחוץ ל-Scope של הכלי שלי . . . 
  • אני אומר - דבר ראשון, אם מישהו מזהה שיש לו צוות שהוא רוצה לשפר אותו, לך דבר עם האנשים שלך, דבר ראשון.
    • מכאן והלאה זה כבר דברים שאנחנו מודדים עם המוצר שלנו
  • אז הדבר הראשון זה Performance - שזה כבר “האם הקוד עושה את מה שהוא אמור לעשות”, שלזה יש הרבה מאוד אינדיקטורים - 
    • זה מתחלק ל-Quality, בסופו של דבר, שאומר האם יש הרבה באגים? האם יש הרבה בעיות? האם ה-Deploys הולכים חלק? האם יש בעיות Performance? - זה הנדבך הראשון.
  • (אורי) אלו דברים שאתה תקבל מ-Jira ומ-Git ו . . .
  • (דניאל) כן, אלו דברים שאנחנו מקבלים מ-Jira ו-Git וממערכות של CI/CD . . .
  • הדבר הנוסף הוא Activity - שבין כל המדדים הוא הכי Rough כזה . . . זה פשוט “הנפח” של מה שקורה:
    • יש הרבה Pull-requests או מעט Pull-requests? יש לך הרבה טיקטים (Tickets) או מעט טיקטים?
    • זה לא נועד כדי, כזה . . ליישר את ה-Scale של זה
  • (אורי) שזה, דרך אגב, גם תלוי-תרבות, גם תלוי-צוות . . . תרבות של צוות - ואולי גם במפתח עצמו.
  • (דניאל) נכון
  • (רן) אבל מצד שני, אולי כשאתה עושה קליברציה (Calibration) פר-צוות, ואז אתה רואה שינוי ביחס לקליברציה שלך, אז אתה יכול . . .
  • (אורי) עוד פעם - זה גם יכול . . . לעבור מפתח מצוות לצוות ולשנות את הקליברציה.
  • (דניאל) נכון . . . המערכת שלנו, לא ציינתי את זה - היא מאוד קסטומבילית (Customizable), זאת אומרת - כל פרמטר ניתן לשינוי, עד לרמת הבנאדם
    • זאת אומרת שאני . . . יש צוותים שעובדים בצורה [מסויימת], ויגידו לי “אנחנו עובדים בסייקלים קנבנים (Kanban Cycles) של שבוע, ואנחנו עובדים בספרינטים (Sprint) של Scrum של שלושה שבועות - ואפשר לקסטם (Customize) הכל אצלנו.
    • והמערכת יודעת, לפי הפרמטרים האלה, באמת לבוא ולתת את המידע הנכון, ובעצם להנגיש אותו.
  • שני הדברים האחרונים, אם אני מנסה שנייה לסגור את ה-Thread שפתחתי מקודם - אז אחרי שאנחנו מסתכלים על זה, אנחנו מסתכלים על Efficiency, זאת אומרת - כמה זה “קל” לעשות שינוי ב-Code base?
    • שזה לפי Deploys, לפי לפי מהירות, כמה Hand-offs צריכים, כמה Coordination בין צוותים . . . 
  • אני כן אגיע . . . בסופו של דבר, כל האספקטים הללו נותנים לנו, בעצם, את היכולת להנגיש Insights, ולהציף בעיות ל-Stakeholders, ברמה היומית
    • הכלי שלי הוא לא כלי ל-Analytics - אנחנו לא “זורקים” גרפים על המשתמש ואומרים לו “לך חפש”
    • אנחנו . . . בעצם מה שאנחנו מנסים להביא פה זה כלי יומי, שכל מנהל - החלום שלי זה שדבר ראשון שהוא מגיע למשרד, או אפילו בבית - הוא פותח את זה דבר ראשון על הבוקר, מבין באילו דברים הוא צריך לטפל בהם . . .

(רן) אז מה שנקרא Actionable Insights - דברים שאפשר לפעול לפיהם . . . אז תן דוגמא: אני מנהל, קם בבוקר, פותח את Acumen - מה אני יכול לראות? איזה סוג של הצעות יש לכם להציע?
  • (דניאל) אז יש לא מעט . . . זה יכול להיות משהו מאוד בסיסי כמו “זיהינו ש-Task מסויים מתעכב” או שזיהינו שאיזה Pull-request “נשאר יתום” ואף אחד לא רוצה לעשות לו Review - זה דברים ממש “Basic”.
  • וזה יכול להיות עד רמה מאוד מתקדמת, שזה נמצא, אני חושב, עדיין ב-Research, אבל - אני, על בסיס הדאטה שלי היום, בגלל שאני יושב על כל הדאטה הזה, ואני יודע לא מעט - אני יכול לבוא ולהגיד “שימו לב - יש לי פה מפתח שעובד על איזשהו משהו, ויש Probability גדול מ-75% שהדבר הזה יעשה Bug” . . .  זה משהו שלפי הדאטה שיש לי היום אני יכול להוציא.
    • [ואז תגובה בסגנון Minority Report? אפשר לתחקר באג שעוד לא נכתב? . . . ]
(אורי) יש מצב שאתה יכול לזהות פרוייקט ש . . . מה שנקרא “מתחפר”? - לא יגיע לסיום בזמן, לא יגיע לסיום בכלל . . . כולנו יודעים מה זה - פרוייקט שמתחפר או מפתח שמתחפר, או נוטה להתחפר . . . 
  • (דניאל) אז יש כמה הגדרות ל”מתחפר”, ואנחנו מזהים לא מעט מהן . . . 
  • (רן) אם מדברים בהסתברויות, אז כבר 70% שכן . . . כ-Prior . . . 
  • (דניאל) כן . . . בתור התחלה התשובה היא “כן”, עכשיו בוא נדבר על אולי למה לא . . .
  • אז טאסקים (Tasks) שמתחפרים - יש מלא כאלה, יש מלא סוגים.
    • יש כאלה שעוברים מלא ידיים, למשל - אם Task עובר מלא ידיים, זה סימן מאוד רע.
    • אם ב-Task יש הרבה ויכוחים, ב-Comments, אז יכול להיות שיש בעיה הגדרתית, ואז, אתה יודע . . . ה-Product אולי רצו משהו אחד, המפתח עשה משהו אחר - מתווכחים, משנים, מזיזים, פותחים שוב פעם - זה תמיד מוביל לבעיות.
  • (אורי) כמו הנדנדה על העץ - זה מה שה . . .
  • (דניאל) הפוסטר של הנדנדה על העץ, בדיוק . . .
  • (אורי)  . . זה מה שהלקוח קיבל . . .
  • (כן  . . . ובאופן כללי, אנחנו יודעים גם לזהות “ביצות בקוד” - יש איזורים בקוד, שתשאל כל מפתח והוא יגיד . . . תשאל אותו “ב-Repository, איפה צריך להיזהר Extra?” - אז תמיד יש את הקבצים האלה . . .
    • אז אם נגעת באחד מהם, כנראה שאתה הולך לא לקבל דברים נחמדים בהמשך . . .
  • (רן) אתה הולך לאכול אותה . . . אתה עוד לא יודע את זה, אבל אתה הולך לאכול אותה . . .
  • (דניאל) אתה עוד לא יודע את זה, אבל ב-Probability . . .
  • (אורי) . . . אתה מתפתה לעסקאות ברחוב . . . 

(רן) אז, בעצם, אתה אומר - הכלי בעצם עוזר למנהלים, ברמת ראש הצוות והלאה, אולי “להבחין במוקשים בזמן” - אולי לעקוף אותם, אולי לנטרך אותם, לשפר את היעילות של הצוות שלו.אבל אני חושב שבאופן טבעי, אנחנו כבני אדם - ועכשיו אני שם את עצמי במקום של מפתח, אוקיי? - אם אני יודע שיש איזשהו כלי שבא ומודד כמה Pull-requests אני פותח, כמה באגים אני פותח, כמה אני סוגר, כמה אני מתווכח על פיצ’ר או לא . . . אז יש לי מעיין תחושה כזו של . . . אתה יודע - “האח הגדול שומר” . . .ואם אני יודע שהאח הגדול שומר, אז או שאני אנהג קצת אחרת, או שאני אנסה קצת לעבוד עליו, לעשות Gaming למערכת הזאת -  כדי שאני “אצא טוב”, כדי שאני לא אהיה זה שעיקב את הפיצ’ר בדרך החוצה . . . יצא לכם להיתקל בדברים כאלה?
  • (דניאל) אני רוצה להגיד שכן, אבל כאילו . . . זה משהו שהוא באמת . . . 
  • תראה, אנחנו תמיד באים ואומרים שמי שרוצה לפתוח ל-Engineers שלו Accounts במוצר שלנו  - יכול, וזה חופשי ויש את כל ה-Permission sets, 
    • ובכלל - אנחנו בעד שקיפות, כמו שאמרתי קודם
  • מצד שני, המערכת שלנו היא לא מערכת HR, זאת אומרת - אנחנו לא באים להגיד לך מי טוב או מי לא טוב.
    • כי אנחנו רואים את זה גם בדאטה - יש מפתחים מעולים, שהם כוכבים בצוות שלהם, ואתה פתאום מעביר אותם צוות ואתה רואה - הבנאדם לא מתקדם . . . .
    • וזה קשור ל-Code bases, זה קשור לכמה דוקומנטציה (Documentation) יש, זה קשור לכמה קל לעשות שינויים - וזה לא תמיד קשור . . .
    • אז זה לא מעיד על הבנאדם Per se - צריך תמיד להסתכל על הרבה מאוד מימדים כדי באמת להבין מה קורה.

(אורי) יש כבר קילומטראז’ מספיק למערכת, כדי שמפתחים יעשו לה “Gaming”?
  • (דניאל) תראה, כל מערכת - אפשר לעשות לה Gaming . . . אם לא היה אפשר, אז כל תעשיית הסייבר שלנו, פה בישראל, הייתה פושטת את הרגל, אבל . . .
(אורי) לא, כי במקומות ש . . . תמיד יש את המקומות שמודדים פרודוקטיביות - טיק-טיק-טיק - מוצאים את המקום ל . . .המפתחים יודעים שמצפים מהם לכתוב שורות קוד . . .
  • (דניאל) אז שורות קוד זה משהו שהוא יחסית זניח, אבל אם אתה אומר לי עכשיו שעשו לך Gaming - המפתחים הקטינו את הטאסקים (Tasks), עשו יותר Deploys, היה להם פחות באגים . . .  
  • אז באמת, אני אומר - אוקיי, אם בסופו של דבר זה הגיע למוצר וזה עושה טוב, אז כנראה שעשינו את העבודה שלנו, לאו דווקא עשו לנו Gaming . . .
  • (אורי) בדיוק . . .
  • [ד”ר יובל נח הררי והחיטה שבייתה את האדם?]
  • (דניאל) אני לא נתקלתי בבעיה כזאת אצל אף לקוח . . .
  • (אורי) שזו נקודה טובה - בהרבה מאוד מערכות אתה אומר “אני מפחד שיעשו לי Gaming למערכת, אבל ב . . . יש, כאילו, אנשים, אנשי פרודקט, שלא מבינים שבמקום שאתה עושה Gaming ומפיק מזה תועלת טובה - זה עושה את העבודה . . .
  • (דניאל) נכון, אין ספק.
  • (רן) אתה אומר - “אדרבה - תעישו Gaming, זה רק יעשה יותר טוב למוצר”.
  • (אורי) “המערכת תיקח אתכם להיות מפתחים יותר טובים”
  • (דניאל) אין ספק

(רן) אחד הנושאים שהרבה פעמים עולים, כשמפתחים - אגב, דיברנו קודם על קורונה וילדים - זה היכולת להכנס לריכוז, היכולת “להכנס ל-Zone”, היכולת לעבוד בצורה שקטה - וככה דיברנו קצת לפני ההקלטה על המאמר של Paul Graham שקוראים לו, אם אני לא טועה, Maker’s Time vs. Manager’s Time [ כמעט . . . זה Maker’s Schedule, Manager’s Schedule], שבו הוא בא ואומר “תקשיבו - יש שני טיפוסים של עובדים בחברות: יש מנהלים ויש יצרנים - Makers”.
  • ה-Makers צריכים זמן שקט -
    • הם צריכים כמה שיותר זמנים, שה “Mean Time Between Meetings” יהיה כמה שיותר גבוה, ככה שיהיה להם כמה שיותר זמן להיכנס ל-Zone , ולא כל פעם יעשו להם Interrupts
    • ככה שאם יש לכם פגישות, אז תנסו לצרף אותן אחת ליד השנייה, כדי למנוע Interrupts.
  • לעומת זאת, ה-Managers - התפקיד שלהם זה להיפגש, והם נפגשים כל היום . . .
    • אבל אתם, המנהלים - אל תתבלבלו, ותחשבו שה-Makers, המפתחים, פועלים כמוכם.
    • (אורי) או שכשהם לא בפגישות, הם לא עושים עבודה, או שהם לא יצרניים . . .
    • (רן) כן
אז זה נושא שאמרת [דניאל] שגם אתה מתחבר אליו, ותהיתי (1) ברמה האישית איך אתה מתחבר ו(2) האם גם במוצר יש לכם איזושהי פריזמה על זה?
  • (דניאל) אז אני יכול להגיד, ברמה האישית - ה-Essay הזה של Paul Graham מאוד השפיע על איך שאני מנהל את הזמן שלי
    • אני הייתי בהרבה פוזיציות בחיים, גם בתור מנהל וגם בתור Contributor - ואני מכיר שאנשים שמסוגלים פשוט לבוא לשבת מול מחשב ולהיכנס ל-Zone תוך דקה.
    • יש לי מפתח כזה בחברה, אני אישית לא יודע איך הוא עושה את זה. 
    • לי לוקח זמן  . . . אני צריך איזו חצי-שעה . . . נכון שתמיד אומרים איזה רבע-שעה? לא, אני צריך חצי-שעה, להיכנס ל-Flow.
    • וזה מאוד חשוב לא לשבור את ה-Flow הזה
    • מה גם ששמתי לב על עצמי, שאם יש לי פגישות, וחצי שעה רווח בין הפגישות, אז אתה לא באמת עושה שום דבר משמעותי עם הזמן הזה . . . זה זמן שהוא באמת הולך למות, לפחות אצלי.
    • (רן) זמן פייסבוק, Dude . . .
    • (דניאל) כן . . . אז אצלי זה Jira, אימיילים וזה . . . מן כזה Fluff . . .זה לא באמת 
  • אז מאוד התחברתי לנקודה הזאת, ואני גם מאמין מאוד גדול בזה, מבחינת סידור הלו”ז אצלנו בחברה - מבחינת Meetings
    • נגיד - אצלי יודעים שלא מזמנים אותי לאף פגישה בבוקר, זה ה-Maker-Time שלי
    • ה-Manager’s Time זה אחר הצהריים
  • והשתמשתי גם בצמד המילים הזה כדי לתאר איזשהו מדד שאנחנו מוציאים - אנחנו יודעים, לפי הדאטה שאנחנו שואבים מכל המערכות, למפות את היום של מפתח טיפוסי, ואנחנו יודעים לבוא ולהגיד, עבור כל מפתח, כמה זמן הוא עבד על כל דבר
    • בצורה שהיא אמנם יוריסטית וקצת סטטיסית מקומות מסויימים, אבל בצורה שהיא מדוייקת ממש לא רע
    • כל בנאדם שאומר לי “אין סיכוי”, אני אומר לו “בוא תנסה” - ומשתכנעים די מהר שזה עובד יחסית, רוב הזמן
      • לא בהכל, אבל ברוב הדברים
    • ואנחנו משתמשים במטריקה הזאת כדי לבוא ולהראות כמה זמן בפועל Task-ים לוקחים, כי לפעמים אנחנו לא יודעים למדוד בדיוק לפי הזמנים ב-Jira, כי הזמנים ב-Jira הם Self-reported, ואתה יודע - יש את הסיפור על המפתח שפותח 200 טאסקים וסוגר את כולם חודש אחרי באותו יום, אז זה מעיין “מיש-מש” כזה.
    • אבל אנחנו יודעים למפות ממש את העבודה עצמה - ומתוך הדבר הזה אתה יודע גם להסיק אם Tasks לוקחים יותר מדי זמן או פחות מדי זמן
    • או שאתה יכול פשוט לנרמל, תוך כדי שימוש במטריקה הזאת, הרבה מאוד חוקים שאנחנו יכולים לבוא ולהגדיר.
    • והמטריקה הזאת - חשוב להגיד שהיא פר-מפתח, זאת אומרת שאין פה איזה . . לבוא ולהגיד שלי משהו לקח  3 שעות ולך 4 - זה לא בר-השוואה . . . 
      • אלו 3 שעות של דניאל ו-4 שעות שלך.
      • [הקומיטים שלי טובים]
  • (אורי) נראה לי שגם . . . למשוואה הזאת, מעיין אם ראיתם את זה בדאטה - של Maker’s Time ו-Manager’s Time - כשיצאנו כולנו ל”חופשת הקורונה” . . .
    • בסדר, לא חופשה . . . 
    • הרבה אנשים, קודם כל, שמו לב לזה שהם עובדים הרבה יותר - גם כי המחשב פתאום יותר זמין, גם כי פתאום אין Commute
    • אבל אני חושב שהריחוק גרם לזה שהרבה דברים שהיו “רגע, אני אשאל אותך שנייה” או “אני אסובב את הכסא ואשאל אותך שאלה” - התחילו להיות פגישות
    • ולהרבה אנשים פשוט ה-Maker-Time שלהם “נשתה” . . . 
    • עכשיו, תוסיף לזה את “אמא, אני רעב!” ואת “אמא, משעמם לי!” . . . וגם “אבא!”
  • (רן) אז אתה אומר שכבר אי אפשר להסתובב אליך ולשאול אותך וצריך לזמן פגישות - ומצד שני, צריך לזמן פגישות, אז זה כבר לא ספונטני, אז יש לך יותר זמן שקט, אז דווקא אתה יכול להיות פה יותר . . .
  • (אורי) אני חושב שאנשים לא מזמנים פגישות, כי . . . זה מאוד תלוי מה התרבות
    • ומי שהייתה לו תרבות מאוד ספונטנית - פתאום קיבל איזו “סטירה”
    • ומי שלא ידע לעבור ל”מה שאני לא חייב עכשיו, אני יכול לעשות ב-Offline, או שאני יכול לעשות באמצעים א-סינכרוניים” . . .
  • (דניאל) מה שקורה ב-Remote - ואני מאוד מתחבר למה שאמרת - מה שקורה ב-Remote זה שבעצם שינינו את הכלכלה של העבודה - 
    • הפכנו את הקומיוניקציה (Communication) למשהו שהוא “עולה יותר”, 
    • ואתה אמרת “אם מישהו רגיל להיות ספונטני” - זה מישהו שרגיל שזה זול . . . זול לי לבוא ולהרים את הראש ולצעוק לרן “תגיד, ה-Build לא זה . . . סידרת את הסיפור עם הזה? . . .”
    • ועכשיו, פתאום, כשאני צריך ונתקעתי עם ה-Build - הפעולה הראשונה שלי כנראה לא תיהיה לבוא ולפנות לבנאדם ו”לצעוק לו ב-Slack”, אפילו אם יש לי Slack . . . 
    • אלא - הפעולה הראשונה שלי תיהיה כנראה לבוא ולבדוק, ואולי טיפה לנסות להסתדר לבד.
    • כי פתאום - העלות של ה-Communication שלי עלתה . . .
    • וחברות שידעו למנף את זה, ידעו לבוא ולהגיד - “אוקיי, בואו נדאג שאנחנו יודעים לתקשר טוב מאוד לכל בנאדם מה אנחנו רוצים שהוא יעשה” - אלו החברות שבאמת הרוויחו הרבה בקורונה.
      • שבסופו של דבר, הן אמרו לאנשים שלהן: “יש לכם יותר זמן - אבל פחות Communication”.

(רן) נחזור, רק לרגע , לנושא הקודם - פשוט עדיין מסקרן אותי, ה-Maker וה-Manager - אז נשמע, לפי התיאור שלך, שאתה אומר “אני יודע להבין מתי הבנאדם עבד ועל מה” - נשמע גם מתבקש להתחבר ל-Calendar  . . . תהיתי האם זה משהו שאתם עושים?
  • (דניאל) יש לנו POC של זה . . . אני מודה שזה עוזר בקצת כדי לשפר את האלגוריתם, אבל לא במספיק כדי שאני באמת אבוא ואגיד “וואו! אנחנו חייבים את זה” באמת . . .
  • (רן) אני מניח שגם זה מאוד תלוי-תרבות, כי יש חברות שכל הלו”ז שלהן על ה-Calendar, ויש כאלה שממש כלום - ומן הסתם גם הרבה באמצע.

נושא אחר שסיקרן אותי - דיברנו קצת בהתחלה על צוותים שהם שמחים והם פרודוקטיביים, ועל הקורלציה בינהם.יש אולי גם את ה Flip-side של זה - שזה Burn-out, אולי עומס ודברים כאלה - האם אתה יודע, נגיד, להרים דגל ולהגיד “תשמע, נראה שהמפתח הזה, הוא הולך ונכבה . . . בקרוב הוא יעשה Churn ואנחנו נאבד אותו, תפוס אותו לשיחה דחופה”?עכשיו, מן הסתם - גם אם היית יודע לעשות את זה, לא הייתי סומך רק עליך, כי בכל אופן אני גם מנהל, וגם מהצד הHR-י אני חייב להיות חלק מזה, אבל בכל אופן תהיתי האם יש משהו בדאטה שאתה יכול גם למצוא, שיכול לעזור לי, כמנהל, למצוא את האנשים שמתחילים “להכבות” ולהיות Burned-out . . .
  • (דניאל) אז כן - אנחנו יודעים לבוא ולהגיד . . . אמור להיות לך איזושהי כמות מסויימת של Maker-time ביום, ואנחנו בהחלט יודעים לבוא ולהגדיר אנומאליה - להגיד “אוקיי, אז יש פה איזשהו שבוע שרן היה באמת . . . “ - או מאוד גבוה או מאוד נמוך, אגב, שזה יכול להעיד על משהו אחר שהוא בעייתי, זה כבר תלוי באותו מנהל, מה שהוא עושה עם זה.
  • וגם לראות אם עבדת, למשל, בסופ”ש, בשעות חריגות . . .  זה משהו שאנחנו בהחלט  . . .
  • (אורי) . . . ולאורך זמן . . .
  • (דניאל) לאורך זמן, כן - כי זה מתחלק גם לשניים: גם אם אתה אומר לי “שמע, דניאל - אני אוהב לעבוד ב 3 בלילה, זו השעה שלי” - אני יכול לומר לך שמהדאטה שאני מסתכל עליו - ואני מסתכל על הרבה דאטה, ויש לי גם דברים ב-Open source ויש לי גם דברים מסחריים - לעבוד ב-3 בלילה, בדרך כלל, מוביל לקוד שהוא לא טוב . . .
    • זאת אומרת - אתה תשלם על זה אח”כ בבאגים
    • אז אלא אם כן הבנאדם שלך  באמת עובד ומדבר עם לקוח מחו”ל וזה דחוף-דחוף-עכשיו - אז כנראה שהיה כדאי להמתין.
  • (רן) כן . . . 
  • [ובכן - Don't get bitten in the first place]

(אורי) יש מעיין המלצה דיפולטית (Default) כזאת? פחות פגישות? “תעשו פחות פגישות” . . .
  • (דניאל) זה ממש עניין של סגנון  . . זה ממש עניין של סגנון.
  • אני, אישית - כולם יודעים אצלי שאני מאוד מאוד . . .פגישות אצלי חייבות להגיע עם אג’נדה, אחרת אני פשוט עושה להן Decline
    • זה מאוד, כזה . . . . יש תרבות כזאת שנורא . . . אנחנו מאוד “קלים על ההדק”
    • “אני אזמין אותך למשהו . . . בוא! תן לי שעה מהזמן שלך!”
    • ואתה יודע - זה . . . אני הפכתי לאבא לפני 3 שנים, הזמן שלי קטן באיזה 50%, לדעתי . . .  ואתה עכשיו צריך להיות מאוד קנאי לזמן שלך.
  • (רן) למרות שאני חייב להעיר - אני מסכים עם הגישה הזאת, של “אם אין אג’נדה לפגישה אז אני אדחה אותה”, למרות שאני חייב להעיר שבמקרה הזה - כשעובדים כולם מרחוק, לפעמים צריך את “הפגישות על כלום”
    • לפעמים צריך את “הסיינפלד הזה” - את ה-Show about nothing . . . סתם, ככה, לדבר עם אנשים, כתחליף לשיחות Cooler, שכבר לא קיימות
    • וזו נקודה, שאני חושב שהיא קצת . . . אני חושב שעוד לא מצאנו, או שאני עוד לא מצאתי דרך לפצות עליה.
    • זאת אומרת - כן, פגישות הן נורא strict, יש אג’נדה לכל פגישה, יודעים בדיוק מי optional ומי מגיע וכולם נורא עסוקים, ואוטוטו 14:00 והילדים מגיעים מהגן, וחייבים להספיק . . . .
    • מצד שני - אין את ה-Cooler-time אף פעם.
  • (אורי) זה, נראה לי, יהיה פרק מעניין בפני עצמו, שנצטרך לעשות, אולי עוד כמה חודשים, על אסטרטגיות יציאה מהקורונה.
  • (דניאל) אז אני יכול לחלוק איתכם אחד, שהיה לנו בזמן הקורונה, אם אתה רוצה . . .
    • אין מה לעשות - Cooler-time לא יהיה לך, יהיה לנו “פסאודו-Cooler-Time” . . . 
    • אבל מה שאנחנו באנו ועשינו זה שעלינו כולנו על שיחת Zoom, שפשוט נמשכה כל היום . . . . וכל אחד כתב קוד.
    • ואתה יכול להיות גם על Mute וגם על בעצם על “השתק” - אתה גם לא שומע, אבל אם בא לך לשמוע אז אתה מדליק . . . 
    • אתה יכול לדבר, אתה יכול להגיד על מה אתה עובד, אתה יכול סתם לקשקש, זה סתם . . . 
    • כאילו אתה בחדר עם עוד אנשים - ועובד  . . . רוב הזמן זה שקט, לפעמים זה שיחות של חצי-שעה-עשרים-דקות כזה, קצת מוציא מהלהיות לבד בחדר ומול המחשב כל הזמן.
  • (רן) ועשיתם את זה במשך כמה זמן?
  • (דניאל) זה שרד כמה שבועות טובים, זה באמת היה נחמד מאוד, דווקא, כשזה היה.
    • יש לנו מפתח שמאוד דרש Virtual presence Device אחרי זה, כי הוא נשאר בבית עוד הרבה אחרי, אבל הוא מאוד נהנה מזה, יותר מדי, אולי . . .

(רן) עכשיו אתם בעצם כבר חזרתם למשרדים?
  • (דניאל) אנחנו חזרנו למשרדים, אבל לנו יש את היתרון שאנחנו קטנים יחסית
  • אני הגעתי מחברה גדולה, שעזבתי כמה חודשים לפני כל הבלגן, ואני יודע שאצלם, למשל, זה היה מאוד קשה לאנשים, שאמרו להם “תלכו הביתה, ואתם לא חוזרים עוד שנתיים” בעצם.
  • (רן) תראה, יש כאלה שבשבילם זה דווקא היה קל, אני חושב שכל אחד קיבל את זה אחרת
    • אבל בטוח שיש אנשים שבשבילם זה גם היה קשה.
  • (אורי) אני חושב שזה קודם כל אינדיבידואלי בין האנשים - 
    • הזכרנו פה ילדים, לא ילדים . . . הרבה מאוד מהרווקים מצאו את עצמם בדירת שותפים בתל-אביב, כשהמקום היחיד שיש להם לעבוד זה מהמיטה . . . ופתאום עם מי הם מדברים כל היום? או . . . זה לא קל.
    • ולא נדבר על ה . . . טוב, ההורים, נגיד, ראו לא מזמן את האופק כשהילדים חזרו למסגרות, אז פתאום “וואלה! יש לי כמה שעות טובות של שקט”
    • אבל כולם רוצים לראות אחד את השני, לפחות כמה פעמים בשבוע.
  • (רן) כן . . . טוב, בסוף דיברנו על קורונה . . . אפילו שלא תכננו.
  • (דניאל) אני חושב שאנחנו נדבר על זה עוד שנים, זה  . . . אנחנו עוד נספר לילדים שלנו סיפורים על התקופה הזו.
  • (אורי) זה יהיה ה . . . ”מלחמת המפרץ”?
  • (דניאל) זו מלחמת המפרץ שלנו, בדיוק . . . 

(רן) מעולה, דני - אז אנחנו ממש ככה לקראת הסוף . . . יש עוד נקודות שרצית להזכיר, שעוד לא יצא לנו להזכיר?
  • (דניאל) בטח . . . אם מישהו שומע את זה, ומנהל צוות פיתוח ומעוניין לנסות את המוצר - יכול לפנות אלי פשוט - [email protected] 
    • או ללכת לאתר ולהירשם, אנחנו מאוד נשמח
  • לא משנה באיזו שיטה אתם עובדים, אנחנו נעבוד איתה.

(רן) מעולה, תודה! דרך אגב - לא אמרת על שום מה השם . . . מה זה “Acumen”?
  • (דניאל) זה . . . 
  • (אורי) לא יודע, לי זה יצא “האיש העקום”, אבל . . .
  • (דניאל) “האיש העקום” . . . אז לא, האמת היא שזו מילה די מגניבה באנגלית, אין הרבה שזה בעצם “מעיכה” כזו שתי מילים ביחד.
    • זו מילה אמיתית, כן? זו לא מילה שאני המצאתי . . .
    • זה פשוט Accuracy ו-Men . . . זו בעצם היכולת לקבל החלטות חכמות בדומיין ספציפי - וזו בדיוק ההגדרה שלנו.
  • (רן) יפה, והדומיין היה פנוי . . . אה, זה io. . . . אוקיי, בסדר, עדיין מכובד . . .
  • (דניאל) זהו . . . Acumen.com זה לא  . . .

(רן) תענוג - תודה רבה שבאת - בהצלחה!
הקובץ נמצא כאן, האזנה נעימה ותודה רבה לעופר פורר על התמלול
...more
View all episodesView all episodes
Download on the App Store

רברס עם פלטפורמהBy רברס עם פלטפורמה

  • 4.4
  • 4.4
  • 4.4
  • 4.4
  • 4.4

4.4

5 ratings


More shows like רברס עם פלטפורמה

View all
גיקונומי by ראם שרמן ודורון ניר

גיקונומי

93 Listeners

עושים היסטוריה עם רן לוי Osim Historia With Ran Levi by רשת עושים היסטוריה

עושים היסטוריה עם רן לוי Osim Historia With Ran Levi

156 Listeners

חיות כיס Hayot Kiss by כאן | Kan

חיות כיס Hayot Kiss

142 Listeners

שיר אחד One Song by כאן | Kan

שיר אחד One Song

167 Listeners

מפתחים חסרי תרבות by מפתחים חסרי תרבות

מפתחים חסרי תרבות

10 Listeners

מנועי הכסף by כלכליסט

מנועי הכסף

39 Listeners

עושים תוכנה Osim Tochna by רשת עושים היסטוריה

עושים תוכנה Osim Tochna

8 Listeners

Startup for Startup by Powered by monday.com

Startup for Startup

20 Listeners

בזמן שעבדתם by mako מאקו

בזמן שעבדתם

102 Listeners

אחד ביום by N12

אחד ביום

313 Listeners

מפלגת המחשבות by Beit Avi Chai

מפלגת המחשבות

97 Listeners

השקעות לעצלנים - פודקאסט על כסף, השקעות והחיים עצמם by תמיר מנדובסקי

השקעות לעצלנים - פודקאסט על כסף, השקעות והחיים עצמם

26 Listeners

מפתחים מחוץ לקופסה by שחר פולק ודותן טליתמן

מפתחים מחוץ לקופסה

1 Listeners

LangTalks by Lee Twito, Gal Peretz

LangTalks

0 Listeners

הקרנף - עם יואב רבינוביץ׳ by בית הפודיום

הקרנף - עם יואב רבינוביץ׳

23 Listeners