El cós o cóssos de la cordera eren un espectable indispensable en totes les festes majors
i atreia corredors de totes les comarques. Eren unes curses a peu que s’anomenaven així
perquè el guanyador d’elles era obsequiat amb una cordera. A més de ser, sense cap dubte,
l’activitat festiva que amb més entusiasme esperava la població, van esdevenir l’origen
de l’atletisme reglat actual. A la nostres comarques ponentines tenim constància del gran èxit que tenien.