Parlar de "Pont sobre aigües turbulentes" és dissertar sobre un tema que està inclòs entre la
llista de les 500 cançons més importants de tots els temps. “Bridge over Trouble Water” del duet Simon & Garfunkel va ser gravada per primera vegada en anglès en l'any 1970, una dècada abans que Camilo Sesto fes la versió en espanyol i la publiqués en el seu àlbum “Ganas” el 1981.
El 1970 Simon & Garfunkel eren al pinacle de la seva carrera quan van gravar el seu últim àlbum, "Bridge Over Troubled Water" (Pont sobre aigües turbulentes). L'àlbum, i la cançó que li donava nom, marcarien el tancament d'un periple tan brillant com tortuós. Paul Simon i Art Garfunkel van créixer junts al barri de Kew Gardens Hills, al districte de Queens, Nova York. Van segellar la unió musical amb un duo anomenat Tom and Jerry. Simon era Jerry Landis (el cognom el va prendre de Sue Landis, una noia amb la qual estava sortint en aquell temps) i Garfunkel era Tom Graph (perquè en aquest moment es dedicava a crear gràfics).
El duo novaiorquès va créixer enmig de l'èxit musical, però com qualsevol parella musical,
amb el temps van tenir moltes disconformitats. Havien sabut portar relativament bé les
diferències estilístiques i de personalitat fins que aquestes es van tornar insalvables. Garfunkel era el ros extrovertit amb una veu celestial i amb cert èxit amb les noies; Simon, en canvi, desenvolupava la seva introversió a través de la seva tasca de compositor i investigant noves possibilitats musicals (les seves carreres posteriors corroborarien les seves postures). Aquestes diferències no els van impedir arribar a un punt d'entesa per continuar com a duo fins que van ingressar a l'estudi per gravar "Bridge Over Troubled Water", cançó inspirada en les seves múltiples desavinences.
En aquell moment Grafunkel alternava les sessions amb el rodatge del film de Mike Nichols, "Trampa 22 "; mentre que Simón, amb el productor Roy Halee, portaven tota la càrrega del projecte.
Era la primavera de 1969, Paul Simon, mentre contemplava l'East River des de la finestra del seu apartament de Nova York, va cantar les primeres línies que havia tingut al seu cap repetidament durant més d'una setmana. Li va agradar especialment com la melodia de la segona part, feia ressò d'un dels seus temes corals favorits de Bach. El que finalment el va inspirar a acabar la seva petita cançó d'humil gospel va ser un àlbum del grup de gospel meridional Swan Silvertones. Cada vegada que Simon tornava a casa posava aquest disc, d’aquesta manera, imaginem que indirectament, la seva ment va quedar impregnada d’aquell so. Un cop la idea inicial ja estava en marxa, va canviar els acords de gospel i va portar la melodia més lluny.
Així va néixer "Bridge Over Troubled Water '', una bella balada amb aires de gospel composta per Paul Simón que, segons es diu, va provocar agres discussions sobre qui havia cantar-la, tot i que Garfunkel es va encarregar de desmentir-ho a la revista Rolling Stone d'aquell mateix any amb les següents paraules: "Quan Paul em va ensenyar la cançó només va dir 'la vaig compondre per a tu, tu has de cantar-la' i jo només vaig dir, bé".
?
És clar que les diferències existien, fins i tot amb el tractament de la cançó: va guanyar la proposta de Garfunkel de recarregar-la amb una secció de cordes, a la manera del "mur de so" de Phil Spector. Simón mai va quedar conforme amb aquests arranjaments, segons ell aquest tractament gairebé simfònic conspirava contra la narració i el dramatisme de la seva composició.
A final, com li va passar a Sinatra i el seu rebuig inicial a 'My way', 'Bridge over troubled water' acabaria convertint-se en la cançó estel•lar de la carrera d'Art Garfunkel, ja fos en solitari o al costat de Simon. El tema ocuparia els primers llocs dels grans llistats de la música a nivell mundial, va ser llavors quan 11 anys després l'ibèric Camilo Sesto la inclouria en el seu àlbum Ganas, convertint-se en un de les cançons més escoltades de Sesto, anomenat "La Voz Melòdica de Espanya".
Després de diversos intents, que sempre acabaven en bronques, per fi el 2003, quan es van reunir per rebre el Grammy a tota la seva carrera, els dos amics van enterrar definitivament la destral de guerra. A aquella reunió la va seguir una gira que semblava el gran comiat, però a aquesta la va seguir una altra, i una altra més. I una cançó d'estudi, i un disc i DVD en directe ... Tot indica que, després de tot tipus d'especulacions sobre les seves
disputes, tornaven a ser els bons amics que van créixer i van triomfar junts. Cadascú segueix el seu propi camí però, resoltes les velles picabaralles, res no els impedeix tornar a reunir-se cada vegada que els ve de gust. Sembla que ja no hi ha fantasmes entre Paul i Artie que ensombreixin el record de Simon & Garfunkel.