בשנים האחרונות נמצא המבנה המשפחתי במגמת שינוי. עברנו מתפישה שלפיה "משהו לא בסדר איתנו" אם אנחנו לא מתחתנים, למצב שבו נישואים כיום נתפשים כאפשרות אך בהחלט לא היחידה. לא רק שגיל החתונה עלה משמעותית, ההחלטה להתמסד לוקחת זמן רב יותר. במקביל, גם ההחלטה על פירוק היחסים כיום תופסת פחות משקל.
השאלה הנשאלת כיום היא לא מתי נתחתן, אלא האם אנחנו בכלל בנויים לחיי משפחה?
אם בעבר קידשנו את ערך היציבות והוודאות, הלכנו ללמוד מקצועות שיבטיחו לנו קריירה יציבה, חיפשנו קביעות במקום העבודה וקביעות בזוגיות, היום השאיפה היא להשאיר את כל האופציות פתוחות.